äntligen

Idag har jag haft en skön dag i solen. Låg ute i flera timmar och vara kopplade av. Först var jag hemma på baksidan men sen cyklade jag ner till stranden. Trodde att någon drev med mig när jag gick i vattnet första gången, det var nästan lika varmt som i luften! Jobbigt nog var jag själv på stranden så fick doppa mig snabbt och sen springa upp till väskan och handduken.
Har även varit ute och sprungit men efter drygt 5 km kände jag mig lite yr så jag var förnuftig och gick hem istället.
Ikväll ska jag och Lotta ut och göra nånting. Jag hoppas att hitta en god sallad nånstans, börjar bli lite hungrig.
Så nu när jag är lite brunare, nysprungen och nyduschad säger jag gonatt svea rike.

You stay classy Sweden

Hoppas

.. är nog det ordet jag tänker mest på nu för tiden. Man önskar att så många saker löser sig och blir som man vill. Men jag önskar att man bara får vänta och se.

And now im back in America folks!
I onsdags kväll åkte jag in till IKEA i Jkpg för att möta upp U och barnen. De blev glada över att se mig och hade massor att berätta om. W hade "sett" en björn när han var och kissade i skogen i Hälsingland och ja mycket annat.
Vi sov en natt utanför S-köping och en natt på ett flygplansvandrarhem utanför Arlanda. Flygplanet hade världens skönaste sängar! Där ska jag bo nån mer gång.
Efter att ha haft O på en sida och W på den andra så kom vi fram till amerikat och non jok. Jag kom in i landet utan probs så det var riktigt skönt. Tror det underlättade att vi gick in på residence-sidan.
Sen när vi precis skulle gå ut från flygplatsen ser jag och U mekka.. Starbucks!!! Så jag fick en mumsig islatte att dricka i bilen på vägen hem.
När jag kom hem ringde jag Lotta och sen sprang jag en mil. Var inte så svettigt som jag trodde men det var ganska jobbigt faktiskt om jag ska erkänna.

Jag har verkligen haft en toppensommar hemma i Sverige och har gjort massa saker och träffat härliga människor. Nu är det tillbaka till vardagen i två veckor till bara.. den 16e går flyget hem igen.
På måndag eller tisdag hoppas jag få antagningsbesked 2 till skolan.. hoppas på det bästa annars hoppas jhag att jag kan hitta ett jobb och en lägenhet i Nässjö eller något. Men jag litar på mor som säger att det löser sig.

Du mamma, vem ska klia mig på ryggen ikväll? hmm..

Jo en sak till, fan vad folk kan bli konstiga bara för att man åker iväg. Jag tycker verkligen det. Dålig stil.

Snart ska jag förhoppningsvis till miss Lotta.

You stay classy Sweden

Svea Rike

Min semester har börjat riktigt bra. Fina vänner, fint väder och massa kul.
Jag älskar verkligen svensk sommar.
I onsdags när jag kom hem var det ett härligt gäng här på kvällen och grillade. Sen blev det bubbel hos Lisa, haha. Jag och Lisa åkte spontant till Lager 157 igår, fick med oss tre grejer kvar där ifrån i alla fall. Sen blev det middag och Eclipse i Jkpg.
Första natten hemma sov jag jättebra. Men igår la jag mig 00.00 och vaknade 02.00 idag på natten och var jättepigg. Så jag har varit vaken sen dess och nu är klockan snart 17.00. Men jag hann packa upp, rensa kläderm måla naglarna och redan vid 7.00 sprang jag 1,3 mil. Haha. Folk måste ha trott jag var dum i huvudet.
Sen idag blev det att handla mat på ICA, har ju börjat med andra matvanor visst. Sparris och broccoli är ett måste. Efter det har jag stekt i solen och tagit det lugnt. Ska in och äta middag på Piren ikväll. Ska bli mysigt.
Imorgon drar jag och mor till Gbg för VUS och shopping. Underbart.

You stay classy America

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.