Finbesök

Igår hämtade jag ingen mindre än Lotta på stationen här i Växjö!
Vi har inte setts sedan i somras och innan det var det över ett år sedan. Hon bor i USA och vi träffas när antingen hon är hemma och hälsar på sin familj i Oskarshamn eller så träffas vi i USA. 
När vi gick inne på Willys och handlade så sa jag att det känns inte som om vi sågs senast i juli. När vi träffas så är det precis som vanligt. Vi pratar inte särskilt ofta på skype men vi skriver på Whatsapp emellanåt. Trots det är vi så nära vänner och har fantastiskt kul när vi ses och utan några konstigheter. Det är precis så vänskap ska vara!
Helst av allt önskar jag ju givetvis att vi bodde i samma stad som vi gjorde i USA. 
Men denna gången fick vi nöja oss med ett dygn tillsammans. Men jag vet att vi ses antingen i vår eller i sommar igen!
 
 
Träningen har gått sådär de senaste två veckorna. Ryggen har krånglat och jag har känt mig kraftlös trots att tränarna tycker att det har gått snabbt. Jag vet inte om jag kan springa snabbare men jag saknar den där pigga känslan i benen och kroppen. 
Därför var jag hos min osteopat igår. Han "lyssnar på kroppen" och knäcker, drar, och håller på punkter eller hur jag ska förklara. Väldigt effektivt iallafall. Känner mig inte överdriver pigg idag men kroppen känns definitivt bättre! 
Fick även tips på saker jag ska tänka på. Varav en sak är att undvika gluten. Jag hade väldigt ont vid tarmfästet i magen och det kan bero på att man äter för mycket gluten. Och vid tarmfästet eller i tarmarna (minns inte riktigt) så har vi fler nervsignaler än i hjärnan och om inte tarmarna mår bra så kan inte nervsignalerna skicka ut rätt signaler till musklerna. Så det är ju en ganska enkel ekvation egentligen. Därför ska jag testa att undvika gluten i 4 veckor framöver för att se om det blir någon skillnad och om kroppen mår bättre utan det. 
Lär bli svårt nu i början att bestämma vad man ska och kan äta.
 
Idag är det söndag igen och det betyder vila. Vila är a och o och det är viktigt att slappna av och inte ha några måsten. 
 
You stay classy San Diego
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0