Träningsläger

Nu är vi inne i tredje träningsveckan och det känns i kroppen. 
Igår körde vi veckans första mördarpass av två. 5x300, 5x250 & 5x200 på 80%. Jag är väldigt imponerad av hur mycket uthålligare alla i gruppen har blivit! Klart att det är jobbiga lopp men det jobbigaste är att det är så många lopp och att det sliter på kroppen på det sättet. Inte syra eller att andningen är jobbig. Det är en fantastisk känsla! 
Vi får väl se hur fantastisk känslan är efter fredagens pass.. 5x450, 5x400 och 5x350 på 80%. 
 
Idag sprang jag 16x100m på morgonen och jag har aldrig haft så ont i mina benhinnor tidigare. Kunde knappt ta mig framåt och då sprang vi ändå på gräs som är lite skonsammare. Hoppas benen har återhämtat sig lite tills imorgon. Ikväll körde vi lyftning så ingen mer löpning förrän imorgon eftermiddag! 
Imorgon förmiddag har jag sprintstyrka. Då är det fokus på bålen och rörlighet. 
 
Nu när jag är ledig från jobbet den här månaden så känns det nästan som att jag är på ett träningsläger. Jag tränar  två gånger om dagen måndagar, tisdagar, onsdagar och tordagar och en gång fredag och lördag. Däremellan äter jag, kollar på Greys Anatomy och kanske tar en powernap. MEN jag gör även lite vettigt ibland som att försöka få klart min c-uppsats. Det är inte det roligaste att behöva sätta sig in i det igen. 
 
Ikväll har jag unnat mig lite mörk choklad med havssalt och mandel. Det är ju trots allt onsdag och mer än hälften av veckans träning är gjord. 
 
You stay classy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0