Två månader senare

Två månader senare och hela inomhussäsongen är över. Oerhört dåligt av mig!
Men, efter att jag skrev förra gången så fick jag faktiskt ett jobb som jag hade sökt. Så sedan 8 januari fram till och med 22 februari så har jag jobbat 75% på Svenska Idrottsfrämjandet och Knatteskutt. Vi har prova-på-idrott för barn i åldrarna 3-7 år i drygt 50 städer i Sverige. Trivs verkligen superbra!! Nu i mars har jag ingen anställning men börjar igen 31 mars och jobbar fram till och med augusti. Känns verkligen superbra och det passar perfekt med träning och tävling. Jobbar måndag till fredag 8-15. 
 
Inomhussäsongen 2014 är redan slut och jag kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd! Har slagit personligt rekord på både 60m och 200m på alla tävlingar utan en. Mycket mer kan man nog inte begära. Avslutade säsongen på SM i Göteborg förra helgen. SM ute i somras gick katastrofalt dåligt och var min sämsta tävling på hela sommaren av många anledningar men nu förra helgen lyckades jag prestera när det gällde. Riktigt kul!! Började helgen med att slå personligt rekord på 60m och var tre ynka hundradelar från semifinal. Därefter slog jag personligt rekord på 200m och tog mig till semi. I semin gick det inte lika fort men jag placerade mig på en sjundeplats!! Och helgen avslutades med ett brons i 4x200m. Så det var en GLAD Malin som lämnade Göteborg och oerhört laddad för att träna ännu hårdare inför sommaren 2014. 
 
 
 
Vi har haft vila en vecka och jag har inte gjort någonting. Varit ute med Billy två gånger men annars har jag vilat så mycket jag kunnat. Riktigt skönt men lätt att bli lat :) 
Idag körde vi igång grundträningen igen och det var tungt men tror jag kommer in i det snabbt igen. Ser verkligen fram emot den här säsongen!!! Det enda som kan störa mig är min rygg men den ska jag verkligen försöka hålla koll på nu.
 
You stay classy 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0