Kroppen svarar

Den här veckan har varit min bästa träningsvecka någonsin tror jag.
All styrka som jag har kört, har börjat betala sig och i kombination med uthålligheten man har byggt upp så börjar det hända roliga grejer. Jag börjar känna mig starkare när jag springer och behöver inte ta i på samma sätt för att ta mig framåt men ändå går det lika snabbt om inte lite snabbare än förut. Det är verkligen kul när det går bra!
 
Idag avslutade jag den här träningsveckan med ett pers i frivändning. Jag har under hela hösten, vintern och våren kört frivändning från mark men jag har haft svårt att hitta tekniken. Idag provade jag att köra hängande och det var mycket "lättare" för mig att göra mer rätt tekniskt vilket i sin tur ledde till att jag kunde lyfta mer kilon. Hade tidigare ett pers på ynka 55kg (ca 4 år gammalt) men nu tog jag i alla fall 60kg. Var riktigt nära på 65kg men då gick huvudet in och krånglade. Så mer finns!
 
Veckan har gått fort och ännu en vecka har gått på jobbet. Jag trivs bra och mina kollegor är fantastiska.
I torsdags fyllde jag 24 år och på kvällen överraskades jag av några vänner med en väldigt god kladdkaka och massor utav skratt. 
 
Imorgon kommer mina föräldrar och Billy hit för att fira mig. Ska bli mysigt! 
 
You stay classy
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0