Bajs och diskmedel med Lotta

Klockan var så sjukt mycket när vi kom in till stan igår så tom affärerna började stänga. Vi hittade en marknad som vi hann gå lite på men sen stängde den också. Åkte tunnelbana första gången i NYC igår, kändes ingen skillnad från London precis, bara att jag inte hade någon aning vart jag var eller vart jag skulle.
Jag var såå trött redan när vi åkte in och jag hade inte ätit så mycket under dagen, så när vi insåg att det inte var några affärer öppna gick vi och åt. Vi gick till en känd mexikansk restaurang som heter Rosa Mexicana och där skulle maten tydligen vara jättegod.
Lotta ville ha guacamole och cornchips, till det fick hon även en skål med bönor. Och ja där av bajset, såg ut som en skål med bajs. Lockande att äta.
Sen beställde jag en enchilada med kyckling och Lotta en med grönsaker. Säger bara, aldrig mer mexikansk mat!!! De hade hällt en silantro-sås på och färsk silantro på och silantro smakar diskmedel. Lite mer för andra och jag tillhör en av dem. Jag klöktes och var påväg att spy. Lotta undrade vad jag höll på med, så jag åt typ ingenting alls. När vi lämnade den hemska restaurangen så gick vi till Staples och Lotta skulle köpa en kalender. Vi köpte även cookie dough godisar och sura maskar som vi smaskade på på vägen hem. MUMS!
Men idag började vi vårt braiga liv igen.

Och vad ska man säga om dagen? Finns bara ett ord, mormor. Min mormor. Herregud.
Skypade med mamma och pappa idag och eftersom det är pappas födelsedag så kom min moster och mormor förbi. Hon blev helt till sig av att se mig, eftersom hon inte är så van vid datorer och sådär. Ja men ho e ju sej lik! Haha. Jag hade på min webcam och mina föräldrar sin.. och sen hade mormor sagt vid matbordet att hon undrade när jag hade tagit den bilden på henne som var på skärmen. Hon fattade inte att det var live även att bilden rörde på sig. Haha, det är inte lätt att vara gammal.

Ikväll är det jobb men det blir skönt. En hemmakväll i soffan efter att barnen är i säng. Cyklade till gymmet med Lotta innan idag och det var skönt. Tänkte på dig Anna när jag cyklade ;)
För övrigt så har jag försökt knåpa ihop en lista på saker som jag vill ha med mig från Sverige och tillbaka hit. Ni kan ju gissa vad som står överst?

You stay classy Sweden


Lotta på julmarknaden


Kan inte ta bra bilder i mörkret med min kamera, men det här är Empire State building


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0