18 oktober

Idag var det typiskt söndag och höstväder.. det har regnat och varit grått och blåst.
Men min dag har inte varit dålig alls. Jag åkte till Greenwich vid 12 och träffade Anna. När vi träffades på stationen kom vi fram till att hade suttit på samma tåg i tre stationer och att hon hade kunnat gå av i Old Greenwich, haha.
Väl i Greenwich bestämde vi oss för att åka till City istället. Men eftersom vi hade gått av tåget så fick vi vara snälla och vänta i 1,5 h på stationen men det gick fort för vi pratade om typ allt.
Inne i city var det svinkallt och vi hittade Cosí som vi åt på och det var smarrigt. Sen spatserade vi vidare till Times Square där vi gick in i lite olika affärer. Men roligast var på Sports Wear när en kille gick fra mtill Anna och började prata. Jag gick dit för att höra vad han sa och han frågade om vi hade varit ute nått, men jag sa nej för vi är bara 19. Han blev chockad av vår ålder och frågade vad vi gör när vi är lediga. Då svarade jag att vi är på gymmet varje dag och så tar vi hand om barn nästan hela dagarna, haha. Ja det syns ju att ni håler er i form sa han då, haha. Men ni kanske kommer förbi här någon mer dag? Och då kanske vi typ kan gå ut eller så.. och kanske på en...... date? Haha då bröt vi ihop och gick.
Vi hittade då en ny klädaffär som ska öppna som heter Nygård. Stört. Mitt inne i NYC, en affär med Annas efternamn.
Vi satte oss en stund på Starbucks och drack kaffe och sen gick vi tillbaka på stationen.
Jag tog mitt tåg och Anna tog sitt.
På vägen hem från stationen i Old Greenwich gick jag in på CVS och köpte hårfärg.. så nu sitter jag här med färgen i håret. Det ska bli intressant att se hur det blir när jag färgar själv.. Men jag orkar inte lägga ut 800 spänn på det en gång till innan jul. Jag ska köpa mig en Amazon Kindl och så har jag en del julklappar kvar att köpa.

Förhoppningsvis kommer snart Lotta hit och gör mig sällskap. Är ensam hemma till tio..

you stay classy sweden


Kommentarer
Anna

öhh...mabe want to go out some day....you know see each other....like on a date? HAHAHA Hoppas lotta kommer snart och håller dig sällskap och att färgningen blir bra. Får uppdatera mig sedan om hur det gick!!!

2009-10-19 @ 02:23:16
URL: http://nygardhiusa.blogg.se/
Malin

Hahahaha! Lotta har inte ringt mig än.. så jag får nog titta på film själv. Men jag överlever, familjen kommer ju snart hem. Helt sjukt att jag lyckades färga mitt hår så bra! Täckte utväxten och allt. Har aldrig lyckats med det innan ;p

2009-10-19 @ 03:11:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0