flashbacks

Åkte jag till ett regnigt Ayia Napa i tisdags eller? Nej, jag åkte till Linnéuniversitetet i Växjö för insparksvecka.
Jag var riktigt nervös för att åka till skolan. Träffade två killar direkt på bussen som var assköna och skulle gå i min klass. Såg det på dem att de skulle gå CSM, haha. Efter en stunds häng i ett klassrum med alla 24 som var där (fattades 17) så gick vi ut och lekarna började. Vi har hittat på det mesta och i allt inkluderades självklart alkohol. Det spelade ingen roll om vi hade samling vid 11 på morgonen, det började redan då. Det värsta men också det roligaste var helt klart vinbrännbollen! Någon hade räknat ut att han/hon hade druckit minst 17 glas vin under dessa tre rundor som vi körde. Hahah! Gratis och livsfarligt. Vid varje kon var man tvungen att dricka ett glas så ni kanske förstår att det inte var svårt att bli full..
Samma kväll som vinbrännbollen åkte jag Hanna och Rebecca (två kanontjejer i klassen) hem till mig, lagom nykter började jag laga lax med broccoli. Det tyckte de var riktigt gott och ville gärna komma tillbaka fler ggr. Efter det åkte vi hem till en kille i klassen på förfest och sen gick vi ut på Loft i stan och dansade i många timmar.
När jag vaknade dagen efter hade jag sån äcklig träningsvärk i hela kroppen efter brännbollen, hade ju inte kastat en boll med all kraft på vääldigt länge. Och hoppa runt i ett kongatåg i över en timma på kvällen hjälpte nog till för benen.
Igår var första kvällen för denna termin som Sivans var öpptet. Det är ett uteställe på campus. Och självklart blev det fullt ös medvetslös igår också. Först på dagen var kära mor här och gick på stan och handlade mat med mig, sen stressade jag in i duschen och sen slänge jag mig iväg för att möta upp Hanna och sen drog vi till Rebecca. Vi gjorde oss iordning och sen gick vi till ett ställe utanför Sivans där man var tvungen att köpa nationskort, det måste man ha för att få komma in på uteställerna på campus. Jag ville gå med i Smålands.. men de andra tvingade med mig Östgöta så vi får gå på samma sittningar vilket lär bli roligare.

Jag sov hos Becca inatt och kom hem halv tol idag. Vid 12 infann jag mig hos fina Frida där det vankades brunch. Hon hade gjort massa gott och det var jättefint och mysigt.
Nu efter allt stressande sitter jag för första gången ner själv i min lägenhet på många dagar. Men om en timma ska jag möta upp Hanna, vi ska cykla bort till Becca och ha taco-kväll! Mysigt men sjukt trött är jag. PLUS att jag har försökt komma intill i tvättstugan både idag och igår men det är ju alltid nån idiot som tvättar. Nu har en färdig maskin stått där hur länge som helst som ingen tömmer.. Jag MÅSTE tvätta. Man blir ju förbannad.

Nu ska jag gå ner och kolla igen om maskinen är tom och sen ska jag slappa lite.
Imorgon har vi upprop och resterande 17 kommer ansluta sig till gruppen. Intressant!
Jag älskar verkligen mitt liv här nere, i alla fall än så länge. Sen kanske man dör när skolan är igång det vet man ju inte, haha.
Har hittat fantastiska vänner redan och jag hade redan några sedan innan. Jag är sjukt pepp på att börja träna friidrott igen och min klass är toppen.

You stay classy America and Nässjö

(bilder kommer)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0