Uppdatering

Hej gott folk

Nu har jag flyttat in i Växjö på riktigt och allting känns väldigt bra. Jag bor nästan mitt i centrum. Har 2,5 km till Värendsvallen och ca 5km till skolan.
Har sammanlagt sovit tre nätter här nere och inatt sov jag faktiskt bra hela natten! Känner mig lite stolt.
Åkte ner i lördags och hade en hemmakväll med mig själv efter en löprunda på 9km. Igår (söndag) var jag ute pch sprang 9km först och sen efter att jag hade duschat cyklade jag upp till skolan för att möta upp Fredrik Andersson som skulle vara lite guide, haha. Vi gick runt på hela universitetsområdet. Sen åkte vi hem till mig och jag lagade mat (scrambled eggs med bacon och ruccola/spenat-sallad) vilket är nästan enbart vad jag äter. Smidigt, gott och nyttigt.
Sen åkte vi upp till City Gross där jag köpte lite choklad för Spohie skulle komma förbi och vi skulle fika lite men jag kände inte riktigt för fika eller att baka nånting. Sen är hon gluten så om jag köpte choklad kunde hon också äta så jag slapp äta av den själv, haha. Men hon hade även med sig egna kakor.
Fredrik åkte hem och efter typ en timma kom Sophie och vi pratade om USA-minnen och vi insåg att vi båda en sak gemensamt. Vi var done som au pairer och såg fram emot att börja plugga i en ny stad med nya människor som inte vet nånting om en. Riktigt skönt!

Idag vaknade jag strax innan nio. Lagade oatmeal och kokade ägg. Sen gick jag ända upp till Samarkand och handlade ägg och block på ICA Maxi, sen traskade jag ner till stan och köpte mig en ny väska som jag kollade på i Gbg för över en månad sen. Behövs ju en större väska för att få med sig alla stora och tunga böcker till skolan.
Sen gick jag hem och nu lite spontant sådär bestämde jag och Fredrik oss för att gå på Hammarby - Öster ikväll. Riktigt kul.
Sen blir det hem och sova för imon börjar det. Ska träffa klassen vid 12.00 för första gången. Ja, jag är jävligt nervös!

You stay classy America



Kommentarer
elin

va mysigt det ser ut malin:)

2010-08-23 @ 14:31:08
Mamma

Det ser så mysigt ut. Jag kan riktigt känna känslan av min egen första lägenhet trots att det 25 år sedan.

2010-08-23 @ 18:43:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0