Helg

Igår hade jag och Lotta svårt att komma på vad vi skulle göra. Men det slutade med en spontan utgång som blev väldigt lyckad! Vi började med att göra iordning oss hos henne och hade det trevligt, sen tog vi en taxi till Barcelona i Greenwich. Taxi chauffören körde en jäkligt konstig väg till Greenwich och vi frågade om han visste vart han skulle när han hade svängt av från motorvägen och han sa, ja jag har en tanke på vart jag ska men jag vet inte. Då kanske till och med jag kan bli taxi chaufför här? Väl inne på restaurangen kom det fram två män som var typ 50 och pratade, pratade och pratade. När de väl gick så hade vi ätit de tre smårätterna som vi beställt och hade inte sagt ett ord till varandra.. Vi fick säga till dem att gå, pinsamt men vi hade ju gått ut för att umgås och ha kul utan att ha G och A med oss. 
Efter Barcelona tog vi ännu en taxi och åkte till downtown Stamford och skulle gå in på någon klubb. Vi hade planerat vad vi skulle säga om de skulle kolla leg. Vi gick till Grand och kom in, klockan var inte så mycket så det var nog därför. Den var väl ungefär halv elva och vid elva började de kolla leg så det var najs. Vi träffade en trevlig norrman där inne som vi sedan gick till 84 Park med (det utestället jag var på förra gången). Det var för mycket folk där inne så man fick egentligen inte komma in men norrmannen frågade om de hade några bord lediga och det hade dem så han pratade lite med vakten och sen fick vi gå efter honom in och vips så var jag inne där också. På bordet stod en flaska Svedka, finns den i Sverige? Har inte sett den där men den är tydligen från Sverige. Vodkan skulle blandas med tropisk juice. Och just det, är medlem i tequilavärlden nu.. men alltså vem tycker shots är gott? Jag tycker inte det är gott någonstans!
Helt sjukt hur man kan gå från att vara nykter till att få en karatefylla på typ 5 minuter! När vi kom ut från 84 Park och skulle hem, då blev jag full. Starkt jobbat.

Idag vakande jag runt nio och insåg att jag somnat utan öronproppar! Vaknade ganska lägligt eftersom jag skulle skypa med mor och far vid 9.30. Sen somnade jag om lite tills jag fick ett samtal till, sen halvsov jag fram till ett då jag fick tvinga mig själv att gå upp. Jag var såå trött! Sen har dagen gått snabbt. Har packat väskan för imorgon då vi åker till MIAMI!! Ska bli sjukt kul. Det är varmt men inte jättevarmt där nere men jag tror det blir toppen ändå! Nu sitter jag här och ska snart gå upp och börja jobba. Mina värdföräldrar ska ut och äta middag med några så det blir jobb några timmar. Hoppas på att barnen somnar ganska tidigt så jag kan ha en slpp kväll framför tvn. Den är efterlängtad!

Ha det så bra gott folk så hörs vi på torsdag. Kom hem sent onsdag kväll. Finns på mejlen, [email protected]

You stay classy Sweden


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0