Midsommar

Igår var det midsommar med sol och värme. Det har man ju knappt aldrig fått uppleva. Haha
Jobbade till 14 sen stack jag och Vanessa till Battery Park. Hängde med en av tjejerna som tävlade om att bli Anna Ankas assistent. Inte min typ av människa så efter ett tag hittade jag Marcus, Johan Malin och gänget så hängde med dem ett tag. Sprang in i Stephanie Lingmerth av alla människor! Hittade även au pairer från Albany som jag träffade på Silver Bay i mars. Helt otroligt.
Men vad gör man inte för att få träffa massa svenskar i NYC?
Det var riktigt många snygga människor. Fan vad svenskar är snygga om man jämför med andra. Jag och Anna kände oss som om vi hade kommit till himmelen.
Vid åtta kom Anna fram till parken efter mina beskrivningar i subwayen. Ja Elin och Karro, jag vet vart jag ska åka nu. Woho.
Jag och Anna stannade i parken typ till halv tio - tio och pratade med ett gäng svenska killar (män?) de var störtsköna. Anna blev lite besviken för snyggen hade ring på vänsterfingret. Men Malin han med skjorta är ju gift!! Han kanske bara är förlovad? Jaaa och? Samma sak. Haha. Men killen i pikén skulle du satsat på Anna.
Vi hade rockringstävling med en liten tjej. Killarna trodde inte jag kunde rocka, för helt plötsligt slängde tjejen rockringen till mig och jag började först skratta och tänkte hur sjutton börjar man snurra på den här saken? Men jag fick till och med applåder för att jag faktisklt Kunde rocka rockring, haha.
Sen drog vi till en restaurang på Times Square och åt. Jag åt lax, grönsaker och lite ris. Anna åt mahi mahi men om ni frågar henne heter det maihai maihai. Efterätten behöver vi ju inte nämna. Vi ville i alla fall rulla hem. Vi såg bilder framför oss när vi skulle bära varandra samtidigt, vilket slutade i en klump på marken med armar och ben åt olika håll. Så vi kom fram till att det var ingen bra idé.

Efter att ha sovit skavfötters och ett par timmar för lite, gick vi upp och jag följde Anna till tåget. Alltid lika tråkigt att säga hejdå. Men vi ses i augusti!!
Sen spaterade jag en sväng till Binney Park, såg den gigantiska skalpaddan och så gick jag vidare till Starbucks i Riverside. Drack en is cinnamon dolce latte, muuuuums vad gott det var. Kan nog bli en kaffedrickare tror jag. Funderar på att testa en skinny vanilla ice latte imon eller på måndag.
Efter kaffen kom Ulrika och vi gick och gjorde manikyr och pedikyr.
Insåg en joooobbbig sak för ungefär en timma sedan. Den ENDA gången jag tar av mig min ring är när jag gör manikyr. Och vart är den nu? Kvar på Coco Nails.. :(
Imorgon hinner jag ju inte gå dit och kolla.. ska fråga snällt om Ulrika kan åka och kolla. Så himla klantigt, men jag skyller på dem för det var hon som bad mig att ta av mig den.
Har bara solbränna kvar efter den. Har haft på mig den jämt sedan jag fick den.

Nu har Lotta varit här och vi har smidit planer för imorgon. Giv mig styrka!!

You stay classy Sweden




Frihetsgudinnan var självklart med oss


Mycket folk. Brukar vara runt 3000-5000 pers
Självklart var det dans runt midsommarstången



Kommentarer
Anna

Jag skulle fasiken ha pratat med han i pike, jag såg ingen ring på hans finger iaf!!! haha. Lycka till imorgon nu, det kommer gå sjukt bra det är jag övertygad om! jag ska tänka på dig!

2010-06-27 @ 05:44:03
URL: http://nygardhiusa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0