Doften av vår och kaffegöken

Det har varit vår även idag. Kaffegöken är ute på morgonen och sjunger och det känns som jag är på Öland.
Jag och G var ute och gick jättelänge i det härliga vädret idag och på ett ställe luktade det som att det fanns 1000 krokusar på samma ställe. Det luktade så mycket vår det bara kan. Helt underbart!
Men det var mindre roligt när vi kom hem. Jag sprang runt hur länge som helst och letade efter mina nycklar.. Jag tog på mig löparskorna och sprang (vilket jag skulle gjort ändå men kanske inte av samma anledning) samma väg som jag och G hade gått tidigare och letade och letade. Sprang till och med in på mataffären och sa att jag ahde tappat bort dem och de hjälpte mig gärna att leta. Men inga nycklar fann vi.
Sen ringde jag mamma och sa att jag gjort det värsta man kan göra. Jag gick ut ännu en gång och letade i vagnen och vart ser jag dem? Jo på bänken i garaget!! När jag såg dem mindes jag att jag hade lagt dem där när jag höll i G och vagnen och insåg att det inte gick att hålla i allt samtidgt så jag la dem där sålänge. Snacka om att jag var lättad!
Sen åt jag och G lunch och sen gick vi en runda till och ja mamma, jag postade brevet till er!
Sen plockade vi upp W. Då var det fotboll som gällde när vi kom hem. Vi stod och passade och sen gick vi in och spelade Yatzy. Väldigt underskattat spel, sjukt kul! Och jämnt blev det, 253-252 (Jag vann). Säger som Karolina, har man vinnarskalle så har man.

Ikväll har jag och Marit varit på BOSU-strenght klassen igen. Det var jobbigt och man blev svettig men kul var det! Och det var faktiskt jobbigare förra veckan. Nu vet vi vad vi ska göra 6.30 på tisdagskvällar!

Här kommer lite bilder från helgen och vårbilder. Går snabbare att lägga upp dem här än på resedagboken.


våren kom. Tod´s Point

Tod´s Point

Tod´s Point

Jag och Lotta drog in till staden. Hon var exalterad

Jag också då

Hittade fina löparbanor

Jag, W och hans tompis hade fikastund på terassen

Snödroppar

Binney Park

You stay classy Sweden



Kommentarer
från Mamma

Tredje bilden från Tod´s Point (med stora trädet) och bilden från Binney Park är så mycket vår för mig - helt underbart. Jag kommer att älska det. Kram Mamma

2010-03-10 @ 13:26:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0