att plugga i Växjö

Kul att ha läsare som man inte vet om! Ska försöka svara så bra som möjligt My
Jag har studerat på Linnéuniversitetet i Växjö sedan augusti. Jag tycker det är en toppen skola och campus är som en liten egen stad där allting ligger nära. Jag upplever universitetet som stort. Vad jag vet är campus i Växjö ett utav de större i Sverige. Det finns ett Pressbyrån på campus, stort bibliotek, en pizzeria (öppet från dag till kväll), olika "restauranger" och café som har god mat till bra priser men dock bara öppet på dagarna. Finns en frisörsalong och en elektronikbutik. Det är även nära till ICA och Willys. I höstas öppnade ett nytt gym på campus som heter Olympen träningscenter. Kan kollas in på www.olympentraningcenter.se
Det är ett väldigt fräscht gym som har olika klasser och fria vikter, skivstänger och cardio-maskiner.
Växjö som stad tycker jag är perfekt storlek. Jag själv kommer från Nässjö som inte är särskilt stort så för mig är det en större stad som har så gott som allt men är inte för stort liksom. Det är väldigt mysigt i city och det finns gott om butiker, fik och restauranger. Det finns en sjö som ligger precis vid campus som är perfekt att gå runt eller springa och inne i stan finns Växjösjön som det är otroligt vackert runt på vår, sommar och höst!
Jag tycker absolut inte det är en stad där alla känner alla men visst, det är inte omöjligt att springa på en eller annan kompis på stan.
Jag rekommenderar absolut att plugga här. Ni skulle inte ångra er! :)
You stay classy America


Kommentarer
My

Tack så mycket :) Låter väldigt bra, ska åka upp och kolla på öppet hus den 13 fabruari och se ifall det är rätt för mig! står mellan växjö och göteborg...

2011-01-18 @ 13:26:36
Anna

Låter ju riktigt mysigt, I can't wait to see you!

2011-01-19 @ 01:02:47
URL: http://nygardhiusa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0