mental träning?

Jag har seriösa problem med min nervositet när jag ska tävla. Jag är inte bara lite nervös, jag blir så nervös att jag inte kan ta i. Idag var det dags för 200m, första på 2,5 år. Och som sagt, var så nervös att jag inte kunde ta i så i kurvan gick det inte fort vill jag lova! Sen när det var upploppet kvar så sprang jag på bra och jag var inte alls så trött i mål som jag trodde att jag skulle bli. Kan väl också bero på att jag inte sprang särskilt fort i kurvan.. Kanske lite mental träning som behövs?

Efter tävlingen åkte jag, Ingela, Paul och Ida till en restaurang inne i Karlskrona och åt en god middag i solen. Sen syndade vi med glass på Glassiären.. känt glasställe där. En smak (kula) var gigantisk!! Hade jag inte tagit i bägare hade jag aldrig klarat av att äta upp. Marzipanchoklad hette min glass, riktigt god!
Skulle egentligen åka hem till Nässjö imon, men mamma kommer redan ikväll om cirkus 10 minuter skulle jag tro och hämtar mig. Sen ska jag återförenas med min allra bästa och finaste Sigge. Pinsamt att man kan sakna sin hund så! Så himla tråkigt att han hatar att åka bil, annars hade han kunnat få bo här emellanåt.
You stay classy America


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0