tävling och träning

I söndags gjorde jag min första individuella tävling på två år.. gick sådär. Hade hostat väldigt mycket några dagar innan så var väldigt matt i kroppen och sen var det motvind (men det står medvind i resultatet). Men jag vann så det är skönt att ha en vinst i bagaget.
På grund av att jag inte kände mig så nöjd efter tävlingen har det inte varit lika roligt att träna i veckan. Har bara känt mig allmänt seg, men passet idag gick ändå ganska bra.
Körde maxlopp, 90m 110m och 130m x2 och 5 min vila mellan alla. Gick ganska snabbt ändå men jag känner att jag saknar det där lilla extra. Hoppas jag hittar den glöden till helgen när jag ska tävla i Karlskrona. Rosenbomsspelen.. där jag gjorde min första tävling när jag var 13 år och vann 80m. Hoppas det går lika bra den här gången. Jag vet att jag kan, men det är bara att alla nerver ska släppa och spärren som kommit tillbaka. Jag vet att jag har snabbheten men det gäller bara att få allting att fungera också. Det är inte alltid det lättaste. Och jag förstår inte hur jag kan vara så dålig på starter.. hur mycket man än tragglar. Men nån gång kommer väl min explosivitet också fram.
Jobbet går bra men tiderna kommer att minska.. det går inte så bra för butiken som man vill tyvärr men den är bara ett år gammal och det tar ett par år för en sådan butik att komma igång så det är ingen fara. Jag kommer få en hel del tider ändå, när Jonas blir pappa och när han ska ha semester så lite pengar ska jag nog skrapa ihop ändå. Trivs riktigt bra på jobbet så det är synd att man inte får jobba varje dag.
Har just gjort klart en presentation som jag och Kallebäck ska ha för IFK imon. Vi har under detta första år i skolan gjort två arbeten om föreningen så imon ska vi dit och presentera det vi har skrivit och de idéer vi har kommit på.
Hoppas de vågar ta åt sig av våra briljanta idéer, haha.
Längtan av att åka utomlands är väldigt stor. Hoppas det går att lösa på något sätt framöver
You stay classy America


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0