Torsdag

Idag regnar det och är bara 20 grader ute. Vill ju hellre ha sol och varmare, men, idag går det faktiskt att vara inne i min lägenhet. Det är bara 26 grader. I vanliga fall är det mellan 29 och 33 och då går det inte att vara här.

Har även varit hos en ny osteopat idag som masserade ryggen lite. Den klassiska kommentaren som jag får varje gång jag går på någon typ av behandling är: oj dina muskler är spända som en fiolsträng! Jag stretchar och är väldigt noga med att försöka förebygga stelhet och att musklerna ska vara spända men det är svårt. Men vi har iallafall kommit fram till att min smärta är muskulär och det känns "bra" för då är det lättare att jobba med det.

Ska bli kul och skönt med en uppbyggnadssäsong där jag kan bygga upp mina styrkor och svagheter ytterligare. Men först fullt fokus mot de två tävlingarna som är kvar. Nästa är den 22 augusti på Stadion i Stockholm.
Så nu laddar jag inför dagens träningspass. Kommer garanterat bli trött!

You stay classy San Diego



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0