Tredje och sista veckan

Nu är vi inne i tredje och sista träningsveckan av denna perioden. 
Kroppen känns sliten och tung tack vare mycket löpning och tung lyftning. Har kunnat köra två lyftpass per vecka vilket är bra för styrka är något jag saknat en del av. Innan har det varit en krånglande rygg som har satt stopp för mycket lyftning. Men nu när jag vet hur jag ska göra för att ha en fungerande kropp kan jag köra på för fullt med allt och det är fantastiskt skönt!
 
Igår var det tunga ryck i gymmet och idag är det dags för hopp och långa intervaller. Eller ja, de är inte så långa om man jämför med fredagens lopp. Idag är det 3x150m, 3x200m och 3x250m på 80-85% av max. På fredagar springer vi 3x250m, 3x300m och 3x350m på samma procent. 
Det känns som om det är onsdag och fredag hela tiden. Det tar inte lång tid tills man ligger helt utpumpad efter mållinjen tills man är där igen. Men som det står på en affisch på HPC: "They never said it would be easy. They only said it would be worth it." Så, det är bara att springa! Vi har igen det sen!
Det är lite drygt en månad kvar till tävlingspremiär så det börjar närma sig!
 
Under denna träningsperiod har vi bara varit fem tjejer på träningarna (när alla har varit där). Resten av gruppen är och gottar sig i solen i Sydafrika på träningsläger. Men i början på nästa vecka kommer de äntligen hem! Ska bli skönt att träffa alla igen och vara fler på träningarna. Den tappra skaran som varit hemma har haft kul och pushat varandra som bara den men som man säger: The more, the merrier. 
 
 
 
 
 
Nu är det dags för lunch så att det inte blir för tätt inpå intervallerna i eftermiddag. Det finns ju en viss risk att maten kan komma upp igen..!
 
Och just det, jag har min iPhone på lagning så det blir inte många bilder.
 
 
You stay classy San Diego
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0