Laxaspelen dag 2

Jag började dagen med att somna ifrån alarmet. Vaknade med ett ryck och insåg att jag bara försov mig med tio minuter. Som en riktig tröttmössa åkte jag till vallen för att möta upp vår skjuts till Halmstad. Ingela och Eve var också väldigt trötta idag. Under uppvärmningen kunde jag ändå ladda inför försöket på 200m och där sprang jag på 25.53 och tryckte inte alls särskilt bra i kurvan men gjorde ett mycket bra upplopp.
Det var väldigt kul att persa direkt. Tre timmar senare var det final. Det var andra gången någonsin som jag sprang två stycken 200meterslopp på samma dag så visste inte riktigt hur kroppen skulle må. Men det kändes förvånansvärt bra och i finalen gjorde jag en väldigt bra kurva med bra tryck. Ledde fram till ca 150m och sen blev det lite tyngre och jag fick nöja mig med en tredjeplats. Men med ytterligare ett nytt pers - 25.36 i -1,1 i motvind. Woho! Supernöjd!!

Imorgon har jag välförtjänt vila. Ska njuta lite av solen!

You stay classy San Diego



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0