Vägval

I februari hamnade jag i en situation där jag kände att jag var tvungen att bestämma mig, sluta med friidrotten eller ta tag i det och satsa fullt ut? 
Ni som känner mig kan nog gissa er till svaret.. Jag valde att ta tag i träningen och satsa fullt. Jag har bytt tränare till Agne Bergvall och jag har sedan ca tre månader tillbaka en strukturerad träningsplanering som är utformad enbart till mig. Sprintdelen har Tobias Nömgård hand om och det kunde inte blivit bättre för mig. Jag är väldigt tacksam för att Elli pushade mig till att våga ta tag i det. 
 
Så.. På dessa tre månader har det hänt väldigt mycket. Både i träningen och utanför. Jag har redan hunnit med fyra individuella tävlingar och två lagtävlingar. För en månad sedan var mitt PB på 100m 12,58 och jag hade legat på de tiderna sen 2007 ungefär. På en månad har jag sänkt mig 41 hundradelar! Från 12,58 -> 12,48 -> 12,38 -> 12,27 -> 12,17. Sommaren är ung och det här kommer bli en fantastisk sommar! Målet är att ta mig under 12 sekunder. 
 
Igår tog jag min examen på Coaching och Sport Management-programmet. Känns väldigt skönt men också konstigt. Alla mina vänner flyttar hem eller till nya orter. Blir tomt här i Växjö. 
Nästa vecka börjar jag arbeta som marknadsförare och distributör av Textape. Återkommer mer om det då.
 
Nu är det träning som gäller och sen hem till Nässjö för att fira min examen tillsammans med familjen. 
 
You stay classy San Diego 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

meuhlinjohansson

Välkomna till min vardag! Här får ni följa mig i min resa mot att försöka göra min första landskamp i friidrott. 100m och 200m är mina grenar. Blir även en hel del bilder på min fantastiska Billy som är en 2årig cocker spaniel/springer spaniel.

RSS 2.0